FAQ: pytania i odpowiedzi

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące monitorów, akcesoriów i oprogramowania EIZO.

Dlaczego monitor wydaje odgłosy przypominające klikanie?

Przyczyną słyszalnego klikania jest nieznaczne rozszerzanie się i kurczenie materiału, spowodowane wahaniami temperatury w pomieszczeniu. Nie jest to wadą produktu i nie wpływa na żywotność ani parametry monitora.

Jak bezpiecznie czyścić i dezynfekować monitory EIZO?

Poniższe wskazówki dotyczą wszystkich produktów marki EIZO.

Aby nie dopuścić do uszkodzenia produktów EIZO w trakcie dezynfekcji, postępuj zgodnie z następującymi zaleceniami:

  • Przed przystąpieniem do czyszczenia i dezynfekcji powierzchni załóż jednorazowe rękawiczki.
  • Wyłącz urządzenie i odłącz je od zasilania.
  • Odłącz wszystkie urządzenia zewnętrzne.
  • Nie pryskaj żadnymi płynami bezpośrednio na powierzchnię urządzenia.
  • Do czyszczenia używaj wyłącznie miękkiej, niekłaczącej szmatki. Polecamy szmatkę z mikrofibry znajdującą się w zestawie EIZO ScreenCleaner.
  • Używanie szmatek wykonanych z materiałów innych niż mikrofibra może spowodować uszkodzenie czyszczonej powierzchni.
  • Nasącz miękką szmatkę 70-procentowym roztworem alkoholu izopropylowego. Podczas czyszczenia i dezynfekowania stosuj się do zaleceń producenta używanego środka.
  • Szmatka powinna być wilgotna, ale nie może ociekać wodą.
  • Czyszcząc panel, wytrzyj jego powierzchnię za pomocą szmatki delikatnie nasączonej środkiem czyszczącym. Nie naciskaj mocno na ekran ani ramki obudowy, gdyż może to spowodować powstanie zakłóceń wyświetlanego obrazu. Nie próbuj szorować ekranu, gdyż może to spowodować powstanie rys.
  • Zanim ponownie włączysz urządzenie upewnij się, że jest całkowicie suche. Jeśli na jego powierzchni widać ślady wilgoci, poczekaj, aż znikną.
  • Gdy skończysz czyścić urządzenie, wyrzuć jednorazowe rękawiczki i natychmiast umyj ręce.

Substancje takie jak alkohol i środki dezynfekujące mogą spowodować zmiany połysku, matowienie i blaknięcie obudowy lub panelu, a także pogorszenie jakości wyświetlanych obrazów.

Nie należy używać rozcieńczalników, benzenu, olejów parafinowych ani ściernych środków czyszczących, gdyż może to spowodować uszkodzenie produktu. Nie należy dopuścić, by produkt miał bezpośredni kontakt z chemikaliami.

Należy dokładnie przeczytać instrukcję obsługi oraz treść gwarancji ograniczonej, aby zapoznać się z zasadami bezpiecznego korzystania z urządzenia.

Czy można postawić monitor na powierzchni malowanej?

Monitor nie powinien przez dłuższy czas stać na powierzchniach malowanych, drewnianych, materiałowych ani skórzanych, gdyż gumowe podbicie stopki może się na nich odbić.

Dlaczego oprogramowanie EIZO (np. ScreenManager Pro lub ColorNavigator) nie rozpoznaje monitora EIZO podłączonego do portu USB 3.0 komputera?

Niektóre porty USB 3.0 mogą mieć problemy z kompatybilnością i w efekcie nie rozpoznawać podłączonych urządzeń. W takim przypadku należy zaktualizować sterownik USB 3.0 lub podłączyć urządzenie do portu USB 2.0 komputera.

Monitory EIZO korzystają z domyślnego sterownika USB systemu operacyjnego.

Czy włączanie i wyłączanie monitora może skrócić żywotność podświetlenia?

Nie, nie ma to wpływu na żywotność podświetlenia – pod warunkiem, że przycisk zasilania nie jest używany częściej niż 25 razy dziennie.

Dlaczego przycisk „Auto Adjustment” nie działa?

Upewnij się, czy:

  • Sygnał wejściowy jest analogowy. Przycisk „Auto Adjustment” nie działa dla sygnałów cyfrowych. Jeśli wybrano sygnał cyfrowy, dostępnych będzie mniej opcji regulacji, a ustawienia takie jak „Clock”, „Phase” i „Position” będą niedostępne (uwaga: dostępne ustawienia zależą od modelu monitora). Wynika to z faktu, że obrazy cyfrowe wyświetlają się optymalnie bez potrzeby regulacji.
  • Blokada ustawień jest wyłączona. Aby włączyć lub wyłączyć blokadę, wyłącz monitor, a następnie włącz go ponownie, naciskając jednocześnie przycisk „Auto Adjustment”. (Gdy blokada jest włączona, dostępne są następujące ustawienia: wybór sygnału wejściowego, głośność, jasność i kontrast). 

Dlaczego kolory nie wyświetlają się prawidłowo, gdy monitor jest podłączony kablem HDMI do komputera Mac?

Po podłączeniu monitora do komputera Mac przez kabel HDMI może się zdarzyć, że pojawią się problemy z wyświetlaniem kolorów. W szczególności może to dotyczyć jasnych i ciemnych odcieni oraz półtonów. Wynika to z faktu, że port HDMI wbudowany w komputerach Mac nie przesyła pełnego sygnału RGB, tylko ograniczony sygnał YUV. Jeśli więc kolory wyświetlają się nieprawidłowo, wykonaj jedną z poniższych czynności:

1. Użyj złącza innego niż HDMI.

  • Thunderbolt 3 (USB-C)
  • Thunderbolt 2 (Mini DisplayPort)
  • DVI

2. Zmień ustawienia monitora (dotyczy tylko modeli ColorEdge).

Aby przywrócić prawidłowe wyświetlanie kolorów w monitorze ColorEdge, zmień ustawienie „Signal Format” (Format sygnału).

W modelach CG277 / CG247 / CG247X / CX271 / CX241 / CS270 / CS240:

Z menu monitora przejdź do Optional Settings > Signal Selection > Signal Format > HDMI, a następnie wybierz opcję „PC”.

W modelach CG2700X / CG2700S / CG2730 / CG2420 / CS2740 / CS2731 / CS2730 / CS2400S / CS2420 / CS2410:

Z menu monitora przejdź do Administrator Settings > Signal Format > HDMI, a następnie wybierz opcję „PC”, „RGB” lub „4K 60Hz”.

Szczegółowe informacje na temat zmiany tych ustawień znajdują się w instrukcji obsługi monitora.

Czy czas pracy podany w aplikacji ScreenManager uwzględnia czas, kiedy monitor ma włączony wygaszacz ekranu?

Tak, wygaszacz ekranu wlicza się w czas pracy, ponieważ podświetlenie monitora jest wówczas włączone.

Dlaczego obraz migocze lub nie wyświetla się, gdy monitor jest podłączony do komputera Mac (wersja 2018 lub nowsza) przez złącze DVI?

To znany problem, który występuje, gdy do monitora ze złączem wejściowym DVI podłączy się komputer Mac z roku 2018 lub nowszy (Mac mini, MacBook Pro itd.), a sygnał jest konwertowany z Thunderbolt 3 (USB-C) na DVI lub z HDMI na DVI. Obecnie nie ma sposobu, by go naprawić, zmieniając ustawienia monitora. Nie ma też żadnej przejściówki ani kabla, które moglibyśmy rekomendować do konwersji DVI. W miarę możliwości należy podłączyć komputer do złącza innego niż DVI.

Dlaczego monitor podłączony przez DisplayPort nie wyświetla obrazu?

Sporadycznie zdarza się, że po włączeniu komputera lub wybudzeniu go z trybu uśpienia monitor podłączony do niego przez DisplayPort nie wyświetla obrazu. W takim przypadku należy wyłączyć i włączyć główne źródło zasilania monitora lub zrestartować komputer.

Niektóre modele monitorów mają funkcję, która pozwala uniknąć tego zjawiska. Aby sprawdzić, czy ta funkcja jest dostępna i jak ją włączyć, zapoznaj się z instrukcją obsługi danego monitora.

Czy trzeba zainstalować plik z informacjami o monitorze zapisany na dołączonej płycie CD-ROM?

Jeśli komputer i monitor są kompatybilne ze standardem VESA DDC, instalacja tego pliku nie jest konieczna. Gdy monitor jest podłączony do komputera, funkcja Plug-and-Play automatycznie ustawia optymalną rozdzielczość i częstotliwość odświeżania. Aby funkcja Plug-and-Play mogła działać, środowisko systemowe musi być zgodne z VESA DDC. Obsługiwane są następujące systemy operacyjne:

  • Microsoft Windows 98
  • Microsoft Windows Millennium Edition
  • Microsoft Windows 2000
  • Microsoft Windows XP
  • Microsoft Windows Vista

*Wymagane komputery (karty graficzne) kompatybilne z VESA DDC

*Wymagane kable do monitora kompatybilne z VESA DDC

Jakimi środkami chemicznymi można bezpiecznie dezynfekować i czyścić monitory oraz akcesoria?

Do dezynfekowania i czyszczenia monitorów oraz akcesoriów EIZO można używać środków wymienionych poniżej.

Przed zastosowaniem jakichkolwiek preparatów należy uważnie zapoznać się ze środkami ostrożności.

Środki ostrożności

  • Nie należy zbyt często używać substancji chemicznych takich jak alkohol czy roztwór antyseptyczny, gdyż mogą powodować utratę połysku, matowienie i blaknięcie obudowy lub panelu, jak również pogorszenie jakości obrazu.
  • Nie wolno stosować rozcieńczalników, benzenu, wosku ani ściernych środków czyszczących, gdyż mogą zniszczyć obudowę lub panel monitora.
  • Ewentualne zabrudzenia obudowy i panelu należy delikatnie wycierać miękką szmatką nasączoną niewielką ilością środka czyszczącego. Należy uważać, aby środki chemiczne nie miały bezpośredniej styczności z monitorem.
  • Szczegółowe informacje na temat czyszczenia znajdują się w instrukcji obsługi monitora.

Produkty

SeriaModel
CuratOR EXEX3241, EX3140, EX3220, EX2721, EX2621, EX2620, EX3141-3D, EX3220-3D, EX2620-3D
RadiForceRX1270, RX850, RX660, RX560, RX440, RX360, RX350, RX250, GX560, GX340, GX240, MX315W, MX242W, MX216, MX215, MX194, MX191, MS236WT, RadiLight
Inne produkty EIZOProdukty EIZO inne niż CuratOR EX i RadiForce (m.in. FlexScan, ColorEdge itp.)

Przetestowane substancje i środki czyszczące

EIZO przetestowało poniższe środki i preparaty pod kątem bezpieczeństwa.

Przed zastosowaniem tych substancji należy upewnić się, że są odpowiednio rozcieńczone zgodnie z zaleceniami do użytku domowego (np. do czyszczenia blatów, mebli itp.).

Rodzaj środkaNazwa produktuCuratOR EXRadiForceInne produkty EIZO
Preparat do czyszczenia ekranuEIZO ScreenCleanerTakTakTak
Etanol (alkohol etylowy) do dezynfekcjiEtanolTakTak*1Nd.
Alkohol izopropylowyAlkohol izopropylowyTakTak*1Nd.
Chlorek benzalkoniowyWelpasTakTak*2Nd.
GlutaralSterihydeTakTak*3Nd.
ChloroheksydynaHibitaneNie*4Tak*2Nd.
AlkildiaminoetylglicynaTego 51Nie*4Tak*3Nd.
Podchloryn soduPureloxNieNie*5Nd.
AmoniakWoda amoniakalnaTakNd.Nd.
Nadtlenek wodoruRoztwór nadtlenku wodoruTakNd.Nd.
Chlorowodorek alkildiaminoetylglicynySatenidinTakNd.Nd.
Chlorek benzyloamoniowyBezetonTakNd.Nd.

*1: Nie nadaje się do czyszczenia lampki RadiLight.

*2: Nie nadaje się do czyszczenia monitora RX1270.

*3: Nie nadaje się do czyszczenia monitorów GX340 i GX240.

*4: Nadaje się wyłącznie do czyszczenia monitora EX2721.

*5: Nadaje się wyłącznie do czyszczenia monitorów RX850, RX440, RX250, MX242W, MX216, MX215, MX194 i MS236WT oraz lampki RadiLight.

Dlaczego po pobraniu pakietu językowego dla programu ColorNavigator 7 plik ZIP automatycznie się rozpakowuje?

Jeśli korzystasz z przeglądarki Safari, pobrane pliki ZIP mogą się automatycznie rozpakowywać. Aby temu zapobiec, wykonaj następujące czynności:

  1. Uruchom przeglądarkę Safari.
  2. Przejdź do menu „Safari” i otwórz „Preferencje”.
  3. W zakładce „Ogólne” odznacz opcję „Otwieraj bezpieczne pliki po pobraniu”.

Dlaczego przewodowe połączenie LAN i urządzenia podłączone do huba USB zwalniają, gdy monitor jest podłączony do komputera przez złącze USB-C?

Port USB-C w wymienionych poniżej monitorach obsługuje standard USB 3.1 Gen1 (prędkość USB: maks. 5 Gb/s). Mimo to jeśli dla monitora ustawiono rozdzielczość natywną i częstotliwość odświeżania 60 Hz, prędkość komunikacji jest ograniczona do standardu USB 2.0 (prędkość USB: maks. 480 Mb/s). Oznacza to, że prędkość przewodowego połączenia LAN oraz urządzeń podłączonych do huba USB również będzie ograniczona do standardu USB 2.0.

Dotyczy modeli: FlexScan EV3895 / EV3285 / EV2795 / EV2785 / EV2495 / EV2490 / ColorEdge CG2700X / CS2740

Jeśli chcesz, by prędkość USB miała pierwszeństwo nad częstotliwością odświeżania, zmień format sygnału („Signal Format”) monitora w sposób opisany poniżej.

FlexScan EV3895

Zmień format sygnału na „WQHD+ 30Hz / USB3.1”.

FlexScan EV3285 / EV2785

Zmień format sygnału na „4K UHD 30Hz / USB3.1”.

FlexScan EV2795 / EV2495 / EV2490

Wyłącz funkcję daisy chain (opcja „Off”).

ColorEdge CG2700X

Zmień format sygnału na „4K30Hz/USB3.1/YUV/HDR”.

ColorEdge CS2740

Zmień format sygnału na „4K 30Hz”.

Ograniczając częstotliwość odświeżania do 30 Hz, można osiągnąć prędkość USB maks. 5 Gb/s.

Uwaga: korzystając z portu USB-B na monitorze ColorEdge, można jednocześnie osiągnąć prędkość USB 5 Gb/s i częstotliwość odświeżania 60 Hz. W tym celu potrzebne są połączenie USB-C (dla sygnału wideo) oraz połączenie USB-B (do komunikacji USB). Zmień format sygnału na „4K60Hz/USB2.0/RGB” lub „4K60Hz/USB2.0/YUV/HDR”, a dla ustawienia „USB Selection” zamiast opcji „USB-1 (USB-C)” wybierz opcję „USB-2”.

Szczegółowe informacje na temat zmiany tych ustawień znajdują się w instrukcji obsługi monitora.

Jaki rodzaj kabla DVI-D wybrać do podłączenia monitora o tradycyjnych (kwadratowych) proporcjach?

Do podłączenia monitora w rozdzielczości maks. 1920 x 1200 wystarczy kabel Single Link. W razie potrzeby można też skorzystać z kabla Dual Link, który dobrze sprawdza się przy rozdzielczościach powyżej 1920 x 1200. Jeśli rekomendowana rozdzielczość monitora wynosi 1920 x 1200 (WUXGA) lub mniej, użyj dołączonego kabla Single Link.

Dlaczego na ekranie zamiast obrazu wyświetla się komunikat o błędzie, gdy próbuję odtworzyć film Blu-ray z urządzenia podłączonego przez HDMI?

Niektóre urządzenia, takie jak PlayStation 4 czy Xbox One, mają ustawienie umożliwiające obsługę wyjściowego sygnału 24 Hz. Jest to funkcja opcjonalna, dlatego nie wszystkie monitory są z nią kompatybilne. Jeśli monitor nie obsługuje sygnału 24 Hz, wyłącz to ustawienie w odtwarzaczu.

Monitory z obsługą 24 Hz

  • FORIS FS2735, FG2421
  • Modele ColorEdge z wejściem HDMI (np. CG2420, CS230)

Monitory bez obsługi 24 Hz

  • FORIS FS2434, FS2333
  • Modele FlexScan EV z wejściem HDMI (np. EV2750, EV2450)

Dlaczego tracę połączenie z siecią, gdy korzystam z portu LAN monitora? (system Windows)

Jeśli korzystasz z wbudowanego portu LAN monitora, mogą mieć miejsce sytuacje opisane poniżej.

  • Połączenie z siecią zostaje utracone w trakcie korzystania z aplikacji Zoom.
    Zaktualizuj aplikację do najnowszej wersji lub otwórz Zoom w przeglądarce.
  • Połączenie z siecią zostaje utracone przy zmianie sygnału wejściowego monitora.
    Jeśli korzystasz z funkcji KVM / USB Selection, aby obsługiwać kilka komputerów jedną myszką i klawiaturą, zmiana sygnału wejściowego spowoduje zerwanie połączenia z siecią na tych komputerach, które nie są powiązane z wyświetlanym sygnałem. Po przywróceniu sygnału wejściowego port LAN zostanie ponownie wykryty, a połączenie z siecią – wznowione. W trakcie pobierania lub przesyłania dużych plików najlepiej wstrzymać się z przełączaniem sygnału wejściowego.
  • Połączenie z siecią zostaje utracone, gdy monitory są połączone szeregowo (daisy chain).
    Podłącz kabel sieciowy do monitora, który ma bezpośrednie połączenie z komputerem.

Ustawienia monitora

  • Włączenie trybu kompatybilności
  1. Naciśnij przycisk zasilania znajdujący się z przodu obudowy, aby wyłączyć monitor.
  2. Naciśnij przycisk po lewej stronie i przycisk zasilania, przytrzymując je przez 2 sekundy, aby włączyć monitor.
  3. W menu „Administrator Settings” dla ustawienia „Compatibility Mode” wybierz opcję „On”.
  4. Wybierz „Apply”.
  • (Dla modelu EV3895) Zmiana formatu sygnału

*Częstotliwość odświeżania ograniczona do 30 Hz

  1. Naciśnij przycisk zasilania znajdujący się z przodu obudowy, aby wyłączyć monitor.
  2. Naciśnij przycisk po lewej stronie i przycisk zasilania, przytrzymując je przez 2 sekundy, aby włączyć monitor.
  3. W menu „Administrator Settings” wybierz „Signal Format”.
  4. Dla ustawienia „USB-C” wybierz opcję „WQHD+ 30Hz/USB3.1”.
  5. Wybierz „Apply”.
  • (Dla modeli EV2490, EV2495 i EV2795) Wyłączenie połączenia szeregowego
  1. Naciśnij dowolny przycisk z przodu monitora poza przyciskiem zasilania.
  2. Wybierz ikonę menu, aby wyświetlić menu ustawień.
  3. W menu ustawień wybierz „Preferences”.
  4. Dla ustawienia „Daisy Chain” wybierz opcję „Off” i wybierz przycisk  ✓.

Ustawienia systemu operacyjnego

  • Resetowanie sieci
  1. Naciśnij klawisz z logo Windows i klawisz X, a następnie z wyświetlonego menu wybierz pozycję „Połączenia sieciowe”.
  2. Przejdź do menu „Stan” i kliknij „Resetowanie sieci”.
  3. Kliknij „Zresetuj teraz”.
  • Aktualizacja sterownika USB LAN
  1. Naciśnij klawisz z logo Windows i klawisz X, a następnie z wyświetlonego menu wybierz pozycję „Menedżer urządzeń”.
  2. Z listy „Karty sieciowe” wybierz pozycję „Realtek USB GbE Family Controller”, kliknij ją prawym klawiszem i wybierz opcję „Aktualizuj sterownik”.
  3. Wybierz opcję „Wyszukaj automatycznie sterowniki”.
  • Wyłączenie „Flow Control”
  1. Naciśnij klawisz z logo Windows i klawisz X, a następnie z wyświetlonego menu wybierz pozycję „Menedżer urządzeń”.
  2. Z listy „Karty sieciowe” wybierz pozycję „Realtek USB GbE Family Controller”, kliknij ją prawym klawiszem i wybierz opcję „Właściwości”.
  3. Przejdź do zakładki „Zaawansowane”.
  4. Z listy właściwości wybierz „Flow Control” i ustaw wartość „Disabled”.
  5. Kliknij „OK”.
  • Dezinstalacja sterownika USB LAN

*Jeśli używasz laptopa i w oknie „Menedżer urządzeń” nie pojawia się pozycja „Realtek USB GbE Family Controller”, zastosuj się do poniższych poleceń.

  1. Odepnij kabel USB-C łączący monitor z komputerem.
    (Poniższe czynności wykonaj na ekranie laptopa)
  2. Naciśnij klawisz z logo Windows i klawisz X, a następnie z wyświetlonego menu wybierz pozycję „Menedżer urządzeń”.
  3. Na pasku menu wybierz „Widok” i kliknij „Pokaż ukryte urządzenia”.
  4. Z listy „Karty sieciowe” wybierz pozycję „Realtek USB GbE Family Controller”, kliknij ją prawym klawiszem i wybierz opcję „Odinstaluj urządzenie”.
  5. Gdy pojawi się okno „Odinstalowywanie urządzenia”, kliknij „Odinstaluj”.
    *Jeśli na liście widnieje pozycja „Realtek USB GbE Family Controller #2”, odinstaluj urządzenie w ten sam sposób.
  6. Ponownie uruchom komputer.
  7. Podłącz monitor do komputera za pomocą kabla USB-C.
  • Aktualizacja systemu operacyjnego

W środowisku Windows adapter USB LAN współpracuje ze standardowym sterownikiem systemu operacyjnego. Sprawdź usługę Windows Update, aby upewnić się, czy system Windows jest aktualny (aktualizacje systemu mogą zawierać nowe sterowniki).

Ustawienia USB-C

  • Zmiana portu USB-C

Jeśli komputer ma więcej niż jeden port USB-C, spróbuj podłączyć kabel do innego portu.

  • Aktualizacja sterownika USB-C

Wejdź na stronę producenta komputera, aby sprawdzić, czy masz zainstalowaną najnowszą wersję sterownika USB-C.

Dlaczego tracę połączenie z siecią, gdy korzystam z portu LAN monitora? (system macOS)

Jeśli korzystasz z wbudowanego portu LAN monitora, mogą mieć miejsce sytuacje opisane poniżej.

  • Połączenie z siecią zostaje utracone w trakcie korzystania z aplikacji Zoom.
    Zaktualizuj aplikację do najnowszej wersji lub otwórz Zoom w przeglądarce.
  • Połączenie z siecią zostaje utracone przy zmianie sygnału wejściowego monitora.
    Jeśli korzystasz z funkcji KVM / USB Selection, aby obsługiwać kilka komputerów jedną myszką i klawiaturą, zmiana sygnału wejściowego spowoduje zerwanie połączenia z siecią na tych komputerach, które nie są powiązane z wyświetlanym sygnałem. Po przywróceniu sygnału wejściowego port LAN zostanie ponownie wykryty, a połączenie z siecią – wznowione. W trakcie pobierania lub przesyłania dużych plików najlepiej wstrzymać się z przełączaniem sygnału wejściowego.

Ustawienia monitora

  • Włączenie trybu kompatybilności
  1. Naciśnij przycisk zasilania znajdujący się z przodu obudowy, aby wyłączyć monitor.
  2. Naciśnij przycisk po lewej stronie i przycisk zasilania, przytrzymując je przez 2 sekundy, aby włączyć monitor.
  3. W menu „Administrator Settings” dla ustawienia „Compatibility Mode” wybierz opcję „On”.
  4. Wybierz „Apply”.
  • (Dla modelu EV3895) Zmiana formatu sygnału

*Częstotliwość odświeżania ograniczona do 30 Hz

  1. Naciśnij przycisk zasilania znajdujący się z przodu obudowy, aby wyłączyć monitor.
  2. Naciśnij przycisk po lewej stronie i przycisk zasilania, przytrzymując je przez 2 sekundy, aby włączyć monitor.
  3. W menu „Administrator Settings” wybierz „Signal Format”.
  4. Dla ustawienia „USB-C” wybierz opcję „WQHD+ 30Hz/USB3.1”.
  5. Wybierz „Apply”.
  • (Dla modeli EV2490, EV2495 i EV2795) Wyłączenie połączenia szeregowego
  1. Naciśnij dowolny przycisk z przodu monitora poza przyciskiem zasilania.
  2. Wybierz ikonę menu, aby wyświetlić menu ustawień.
  3. W menu ustawień wybierz „Preferences”.
  4. Dla ustawienia „Daisy Chain” wybierz opcję „Off” i wybierz przycisk  ✓.

Ustawienia systemu operacyjnego

  • Znane problemy z systemem macOS

Sterownik USB LAN wbudowany w systemach Catalina (10.15) i Big Sur (11) ma błąd, który powoduje spowolnienie połączenia sieciowego. Aby temu zapobiec, należy zaktualizować system macOS do wersji Big Sur 11.3 lub nowszej.

  • Resetowanie sieci
  1. W menu Apple wybierz „Preferencje systemowe”, a następnie „Sieć”.
  2. Z listy znajdującej się po lewej stronie wybierz pozycję „USB 10/100/1000 LAN”.
  3. Kliknij wyskakujące menu pod listą (ikona kółka) i wybierz opcję „Dezaktywuj usługę”.
  4. Wybierz opcję „Aktywuj usługę”.
  • Odnowienie dzierżawy DHCP
  1. W menu Apple wybierz „Preferencje systemowe”, a następnie „Sieć”.
  2. Z listy znajdującej się po lewej stronie wybierz pozycję „USB 10/100/1000 LAN”.
  3. Kliknij przycisk „Zaawansowane”, znajdujący się w prawym dolnym rogu okna.
  4. Wybierz zakładkę „TCP/IP”.
  5. Kliknij „Odnów dzierżawę DHCP”.
  • Dodanie interfejsu sieciowego
  1. W menu Apple wybierz „Preferencje systemowe”, a następnie „Sieć”.
  2. *Jeśli na liście po lewej stronie nie widnieje pozycja „USB 10/100/1000 LAN”, wykonaj kroki 2-4 opisane poniżej.
  3. Kliknij ikonę „+” znajdującą się pod listą.
  4. Z listy „Interfejs” wybierz pozycję „USB 10/100/1000 LAN”.
  5. W polu „Nazwa usługi” wprowadź dowolną nazwę i kliknij przycisk „Utwórz”.
  • Aktualizacja systemu operacyjnego

W środowisku macOS adapter USB LAN współpracuje ze standardowym sterownikiem systemu operacyjnego. Upewnij się, czy system macOS jest aktualny (aktualizacje systemu mogą zawierać nowe sterowniki).

Dlaczego po włączeniu komputera Lenovo ekran monitora robi się ciemny?

Ten problem może wystąpić, jeśli masz zainstalowaną aplikację „ThinkVantage Power Manager”. Odinstaluj tę aplikację lub wyłącz funkcję DDC/CI monitora.

(Dotyczy wszystkich monitorów kompatybilnych z DDC/CI, np. FlexScan EV2736W, FORIS FS2333)

Kiedy podłączam kabel USB do monitora EIZO, pojawia się komunikat „EIZO USB HID Monitor”. Czy to problem?

Po podłączeniu kabla USB do monitora EIZO wyświetla się komunikat „EIZO USB HID Monitor” lub „EIZO HID Monitor Controls”. Oznacza to, że monitor obsługuje funkcję HID (Human Interface Device) i komputer poprawnie rozpoznaje monitor. HID odnosi się do urządzeń wejścia/wyjścia takich jak mysz i klawiatura.

Dlaczego kolory wyświetlane na monitorze ColorEdge z obsługą HDR wyglądają na wyblakłe lub zbyt jasne (prześwietlone)?

Jeśli w ustawieniach komputera dla ekranu włączono funkcję HDR (High Dynamic Range), a w monitorze ColorEdge ustawiono tryb SDR, wyświetlane kolory będą wyblakłe.

Jeśli w ustawieniach komputera dla ekranu wyłączono funkcję HDR (High Dynamic Range), a w monitorze ColorEdge ustawiono tryb HDR, wyświetlane kolory będą prześwietlone.

Aby to naprawić, należy dopasować ustawienie HDR komputera do trybu wyświetlania wybranego na monitorze.

Szczegółowe informacje o trybach SDR i HDR znajdują się w instrukcji obsługi monitora.

Gdzie znaleźć ustawienie HDR w systemie operacyjnym?

Windows: Ustawienia > System > Wyświetlacz > Windows HD Color > Ustawienia funkcji Windows HD Color > Użyj protokołu HDR

MacOS: Apple > Preferencje systemowe > Wyświetlacze > Ustawienia > HDR

Dlaczego tryb kompatybilności włącza się samoczynnie?

Jeśli korzystasz z oprogramowania Screen InStyle, po jego uruchomieniu funkcje „Compatibility Mode” oraz „Power Save” włączają się automatycznie. Jest to niezbędne do prawidłowego funkcjonowania programu.

Jeśli monitor nie ma trybu kompatybilności (EV2450, EV2455, EV3237), funkcja „USB Power Save” wyłącza się, a funkcja „DP HPD Control” włącza się.

W jaki sposób mogę zmieniać sygnał wejściowy za pomocą skrótów?

Korzystając z programu Screen InStyle, można przełączać się między sygnałami z dwóch komputerów.

Podłącz monitor, dwa komputery i klawiaturę w sposób pokazany poniżej, aby móc zmieniać sygnał wejściowy z poziomu komputera nr 1. Przełączanie się między sygnałami wejściowymi jest możliwe nawet wtedy, gdy komputerem nr 2 jest Mac lub konsola do gier.

W przypadku modeli wyposażonych w funkcję KVM* sygnał można zmieniać za pomocą klawiatury podłączonej do monitora. Oprogramowanie Screen InStyle musi być wówczas zainstalowane na obu komputerach.

*Jeśli monitor ma funkcję KVM, po zmianie sygnału wejściowego zmienia się również komputer sterowany myszką i klawiaturą, które są podłączone do huba USB monitora.

Pod jaką nazwą widnieje wbudowany adapter USB LAN monitora w systemach Windows i Mac?

W systemie Windows adapter USB LAN znajduje się na liście kart sieciowych pod nazwą „Realtek USB GbE Family Controller”.

W systemie macOS adapter USB LAN znajduje się na liście urządzeń USB pod nazwą „USB 10/100/1000 LAN”.

Czy podczas wykonywania pomiarów wypukła główka na górze kalibratorów EX3 i EX4 ma się świecić?

Nie, ten element kalibratora nie świeci się podczas pomiarów. Jest to czujnik oświetlenia w otoczeniu.

Dlaczego kolory nie wyświetlają się prawidłowo, gdy korzystam z przeglądarki Chrome i monitora ColorEdge skalibrowanego w programie ColorNavigator 6?

Kolory nie będą wyświetlały się prawidłowo, jeśli korzystasz z przeglądarki Chrome w wersji 68.0.3440.84 (Windows/Mac) lub nowszej oraz monitora ColorEdge skalibrowanego przy pomocy programu ColorNavigator 6 lub 7. Problem nie dotyczy natomiast programu ColorNavigator NX.

Przykład:

FAQ
Kolory wyświetlone prawidłowo
FAQ
Kolory wyświetlone nieprawidłowo (w miejscach zakreślonych na czarno)
FAQ
FAQ

Ten problem został naprawiony w wersji 72.0.3626.109 przeglądarki (Windows/Mac).

Sprawdź swoją wersję przeglądarki Chrome i w razie potrzeby zaktualizuj ją.

Jeśli aktualizacja przeglądarki nie jest możliwa, zmień ustawienia programu ColorNavigator 6/7.

ColorNavigator 6

  1. Zamknij przeglądarkę Google Chrome.
  2. Uruchom program ColorNavigator 6 i kliknij „Stwórz nowy profil”.
  3. Wybierz opcję „Stwórz profil na podstawie istniejącego profilu” i kliknij „Dalej”.
  4. Wybierz profil z rozwijanej listy i kliknij „Dalej”.
  5. Kliknij „Skonfiguruj profil docelowy”.
  6. Odznacz opcję „Uwzględnij poziom czerni na krzywej tonalnej” i kliknij „OK”.*
  7. Kliknij „Zakończ”, aby rozpocząć kalibrację.
  8. Zrestartuj komputer.

*Jeśli przeprowadzasz walidację, zaznacz opcję „Uwzględnij poziom czerni na krzywej tonalnej”, wybierz opcję „Krzywa parametryczna” i przejdź do kroku 7.

ColorNavigator 7

  1. Zamknij przeglądarkę Google Chrome.
  2. Uruchom program ColorNavigator 7 i kliknij „Preferencje”.
  3. Po lewej stronie wybierz zakładkę „Rozszerzenie”, a po prawej stronie zaznacz opcję „Ustawienia profilu ICC”.
  4. Po lewej stronie wybierz zakładkę „Ogólne”, a po prawej stronie odznacz opcję „Uwzględnij poziom czerni na krzywej tonalnej” (ta opcja jest domyślnie odznaczona)*.
  5. Kliknij przycisk „X” w prawym górnym rogu okna „Preferencje”.
  6. W oknie głównym wybierz używany tryb wyświetlania i kliknij przycisk „Kalibracja”, aby rozpocząć kalibrację.
  7. Zrestartuj komputer.

*Jeśli przeprowadzasz walidację, zaznacz opcję „Uwzględnij poziom czerni na krzywej tonalnej”, wybierz opcję „Krzywa parametryczna” i przejdź do kroku 5.