Nagroda techniczno-naukowa amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej dla monitorów EIZO ColorEdge z funkcją autokalibracji
Firma EIZO ogłosiła, że jej monitory graficzne z serii ColorEdge CG z wbudowanym kalibratorem otrzymały nagrodę techniczno-naukową od amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej.
Akademia przyznaje nagrody techniczno-naukowe osobom i firmom, które w istotny sposób przyczyniły się do rozwoju technologii filmowej. Wirtualna ceremonia wręczenia 17 nagród za osiągnięcia naukowo-techniczne odbędzie się w sobotę 13 lutego 2021 r. Transmisję wydarzenia będzie można obejrzeć na stronie Oskarów o godz. 22:00 czasu polskiego.
EIZO odbierze nagrodę dla monitorów ColorEdge CG z funkcją kalibracji sprzętowej. Trafi ona w ręce innowatorów, którzy w największym stopniu przyczynili się do rozwoju tej technologii: starszego product managera Masato Nakashimy, starszego inżyniera Junji Sakudy, głównego inżyniera Koichi Ueno i głównego inżyniera Junro Yonemitsu.
Nowoczesna technologia kalibracji sprzętowej EIZO jest owocem szeroko zakrojonych badań i inwestycji w dziedzinie rozwiązań do obrazowania przeznaczonych dla różnych sektorów rynku, m.in. medycyny. W 2005 roku EIZO zaprezentowało monitor medyczny z wbudowanym czujnikiem umożliwiającym kalibrację ekranu i stabilizację jasności, aby zapewnić precyzyjne wyświetlanie monochromatycznych obrazów radiologicznych. Producent dalej rozwijał tę technologię, a w 2010 roku wprowadził na rynek pierwszy monitor graficzny z funkcją autokalibracji – ColorEdge CG245W. Monitory EIZO z wbudowanym kalibratorem mogą przeprowadzać kalibrację automatycznie, co eliminuje potrzebę korzystania z zewnętrznych urządzeń pomiarowych i zapewnia wierne odtwarzanie kolorów wraz z upływem czasu. Produkcja zintegrowanych czujników kalibracji odbywa się w zakładach EIZO, bez udziału stron trzecich.
Ekran zapewniający wierną reprodukcję barw to podstawa w wielu branżach – m.in. w ochronie zdrowia, gdzie wyświetlane obrazy służą do diagnostyki chorób, oraz w zastosowaniach kreatywnych takich jak kinematografia, gdzie prawidłowo skalibrowany monitor pozwala skupić się na opowiadanej historii.
Z monitorów EIZO ColorEdge korzystają czołowe studia filmowe na całym świecie.
„Do produkcji nagradzanych filmów potrzeba nagradzanych technologii! Gratulujemy naszym partnerom z EIZO tej jakże zasłużonej nagrody od Akademii. Z dumą wykorzystujemy monitory EIZO ColorEdge z funkcją autokalibracji do tworzenia efektów specjalnych, aby mieć pewność, że oferujemy widzom doświadczenia filmowe najwyższej jakości”.- DNEG Diuna (2021), Nie czas umierać (2021), Wonder Woman 1984 (2020), Tenet (2020) | „W branży kreatywnej monitory EIZO były pierwszym odpowiednim następcą monitorów kineskopowych. Po wprowadzeniu modeli z funkcją autokalibracji stały się naszym standardem dla grafików komputerowych. Dzięki nim jesteśmy w stanie zapewnić jednakową jakość obrazu na całym świecie. Gratulujemy EIZO ich najnowszej nagrody – to zasłużony wyraz uznania dla technologii i pozycji EIZO na rynku”.- Framestore Nie czas umierać (2021), Niebo o północy (2020), Mroczne materie (2019), Wonder Woman 1984 (2020), Blade Runner 2049 (2017), Grawitacja (2013) |
„Bardzo cieszy nas, że nasi koledzy z EIZO zdobyli tak prestiżową nagrodę. Monitory ColorEdge CG i oprogramowanie ColorNavigator do zarządzania kolorem pomagają nam tworzyć animowane światy w najpiękniejszych barwach. Dziękujemy EIZO za nieustanny wysiłek wkładany w doskonalenie tych narzędzi i gratulujemy im tego wspaniałego osiągnięcia”.- LAIKA Praziomek (2019), Kubo i dwie struny (2016), Pudłaki (2014), ParaNorman (2012), Koralina i tajemnicze drzwi (2009) | „Od momentu wprowadzenia monitorów EIZO z autokalibracją byliśmy zachwyceni ich jakością i funkcjami. Współpraca z naszymi kolegami w EIZO jest czystą przyjemnością i bardzo cieszy nas, że Akademia przyznała im tę wielce zasłużoną nagrodę”.- Industrial Light & Magic Gwiezdne wojny: Skywalker. Odrodzenie (2019), The Mandalorian (2019), Han Solo: Gwiezdne wojny – historie (2018), Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi (2017), Łotr 1. Gwiezdne wojny – historie (2016), Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy (2015) |
„Gratulujemy nagrody! Dzięki zaufaniu do monitorów EIZO nasi twórcy mogą lepiej ze sobą współpracować i realizować wiele wspaniałych filmów, także animowanych. Jesteśmy wdzięczni za wsparcie, jakiego od lat udziela nam personel EIZO”.- IMAGICA Lab. Inc. | „Gratulujemy EIZO tego zasłużonego wyróżnienia. Używamy modeli ColorEdge z funkcją autokalibracji do tworzenia efektów specjalnych do wszystkich filmów w naszym studio, w tym filmów nagradzanych Oskarami. Dzięki monitorom EIZO reprodukcja kolorów jest zawsze wierna i spójna”.- Method Studios |
„Możliwość dobrej oceny kolorów jest podstawą w naszej branży. EIZO jest nieocenionym partnerem, zawsze wychodzącym naprzeciw naszym potrzebom, chętnym zrozumieć i współdzielić nasze standardy. Nie dziwi nas, że ich ciężka praca została nagrodzona. EIZO odgrywa kluczową rolę w naszej branży, a ich gotowość do prawdziwej technologicznej współpracy wyróżnia ich na tle konkurencji. Gratulujemy nagrody Akademii!”- MPC Film Godzilla kontra Kong (2021), 1917 (2019), Księga dżungli (2016) | „Jesteśmy niezwykle dumni, że nasi koledzy z EIZO dostąpili takiego zaszczytu. Wykorzystujemy ich monitory w produkcji wszystkich filmów Pixar od czasów Gdzie jest Dory? i w pełni zgadzamy się z decyzją Akademii. Gratulacje!” – Pixar Animation Studios Co w duszy gra (2020), Toy Story 4 (2019), Coco (2017) |
„Monitory ColorEdge pomogły nam pokonać przeszkody związane z technologią taśm filmowych i osiągnąć wierną produkcję kolorów na ekranach kinowych. Cieszy nas, że znaleźliśmy się w czasach, w których cyfryzacja ułatwia zarządzanie kolorem. Jesteśmy niezwykle wdzięczni studiom postprodukcji, z którymi współpracujemy, jak również inżynierom EIZO, którzy rozwinęli tę technologię. Oprogramowanie ColorNavigator pozwoliło nam kompleksowo zarządzać kolorem nie tylko w studio, ale również w kontaktach z naszymi zewnętrznymi wykonawcami. Rozwiązania EIZO stanowią dla nas nieocenione wsparcie za kulisami”.- SHIROGUMI INC. STAND BY ME Doraemon 2 (2020), The Great War of Archimedes (2020) | „Największą zaletą monitorów EIZO jest funkcja autokalibracji. To kluczowa sprawa – chcemy mieć pewność, że cały czas pracujemy z idealnie odwzorowanymi, spójnymi kolorami”.- Skydance Media Terminator: Mroczne przeznaczenie (2019) |
„Gratulujemy nagrody techniczno-naukowej od Akademii. Nasze studio wykorzystuje monitory EIZO ColorEdge do produkcji wszystkich filmów Ghibli już od 2011 roku. Chylimy czoła przed działem rozwoju EIZO – pionierami w dziedzinie monitorów z funkcją kalibracji, które stały się niezbędnym narzędziem w cyfrowej produkcji filmów”.- Studio Ghibli Marnie. Przyjaciółka ze snów (2014), Zrywa się wiatr (2013) | „Przeszliśmy trudną, ale i satysfakcjonującą drogę. Cieszy nas, że nasza technologiczna współpraca zaowocowała tak pozytywnym wyróżnieniem dla EIZO za ich wspaniałe osiągnięcia”.- Walt Disney Animation Studios Raya i ostatni smok (2021), Kraina lodu 2 (2019), Ralph Demolka 2 (2018) |
„Monitory EIZO pomogły nam w produkcji największych filmów i seriali w Hollywood, takich jak Diuna, Terminator: Mroczne przeznaczenie, Beastie Boys: ich historia czy The Stand. Nagroda Akademii jest w pełni zasłużona!”- Wylie VFX Diuna (2021), Beastie Boys: ich historia (2020), The Stand (2020), Terminator: Mroczne przeznaczenie (2019) |
Decyzję Akademii skomentował również Yoshitaka Jitsumori, prezes i CEO EIZO:
„Wierzymy, że kluczem do sukcesu jest ciągłe inwestowanie w rozwój naszych pracowników poprzez kultywowanie środowiska korporacyjnego wspierającego kreatywność, rozwiązywanie problemów i pasję. EIZO uznaje osiągnięcia wszystkich pracowników, których oddanie, pomysłowość i praca zespołowa przyczyniły się do powstania technologii EIZO dla branży kreatywnej – także tych, którzy pracowali nad pierwszym monitorem z funkcją kalibracji dla medycyny. Każda innowacja stanowi bazę dla następnej i z dumą patrzę, jak nasi pracownicy wykorzystują swoje różnorodne doświadczenia, by tworzyć kolejne innowacyjne technologie. Nagrodę Akademii traktujemy jako odskocznię do jeszcze większych osiągnięć w przyszłości”.