W imieniu organizatora – firmy IT Media i własnym zapraszamy miłośników grafiki i animacji na specjalistyczną Konferencję Animacja 2D w praktyce – różne oblicza kreacji. Jest to wyjątkowe wydarzenie dające możliwość poznania twórczości znanych i nagradzanych przedstawicieli polskiej i nie tylko polskiej animacji oraz zajrzenia do kuchni wielu nagrodzonych projektów. Spotkanie pokazujące różnorodne oblicza animacji uświadomi uczestnikom bogactwo możliwości i sposobów wykorzystania Animacji 2D w świecie artystycznym.

zaproszenie.fw

Na konferencji współcześni twórcy animacji podzielą się swoim doświadczeniem. Zaproszeni zostali bardzo ciekawi, uznani i nagradzani za swoje dokonania prelegenci i goście, tacy jak: Witold Giersz, Włodzimierz Matuszewski, Wojtek Wawszczyk, Janek Koza, Tomek Ducki, Mikołaj Pilchowski oraz twórcy animacji reprezentowani przez Pana Piotra Janowczyka. Ich różnorodne i odmienne podejście do tematu animacji stanowi o wyjątkowym charakterze Konferencji. Uczestnicy poszerzą swoją wiedzę na temat budowy i metod tworzenia animacji. Będą mogli wykorzystać uzyskaną wiedzę w tworzonych lub zlecanych przez siebie projektach.

EIZO jest Partnerem konferencji. Zapraszamy na nasze stoisko, na którym prezentować będziemy najnowsze monitory serii ColorEdge i nie tylko.

Konferencja odbędzie się 16 maja w Mulikinie na warszawskim Ursynowie. Warunkiem udziału jest rejestracja na stronie organizatora.

Agenda

9.30-10.30 Morfingi, interpolacje, odwrotne kinematiki i inne – współczesne techniki animacji 2D, czyli co komputer zrobi za ciebie i czego oczekuje w zamian.
Wykładowca  – Mikołaj Pilchowski
Prowadzący w swoim wystąpieniu zwróci uwagę na połączenie tradycji i nowoczesności animacji 2D.  Wiadomo – animacja to zmiany obrazu w czasie. Współczesne techniki animacji 2D, poza całą gamą innowacyjnych, cyfrowych sposobów przetwarzania obrazu dają możliwości łączenia tego bogactwa z tym, co najlepsze w technikach tradycyjnych. Graficzna wolność animacji rysunkowej, prostota pracy przy płaskiej wycinance, konstruowanie modelu postaci na szkielecie – stosowane w animacji kukiełkowej, przestrzenność i swoboda pracy kamerą w technice wieloplanu łączy się w jedno przy zastosowaniu takiego narzędzia jak oprogramowanie firmy Toon Boom.

10.30-10.45 – I przerwa kawowa

10.45-11.45 Adaptacja grafiki i ruchu w filmie animowanym

Prelegent – Tomek Ducki
Kreatywna analiza procesu tworzenia animacji 2D: od inspiracji do wypracowania pełnej graficznej i ruchowej stylistyki. Niepowtarzalna okazja, by podejrzeć kulisy powstawania projektów realizowanych między Budapesztem, Londynem a Krakowem. Przygody, anegdoty i dramatyczne zwroty akcji reżysera w krainie animacji.

11.45-12.00 – II przerwa kawowa

12.00-13.00 Animacja 2D oczami producenta kreatywnego – oblicza rynku polskiego i międzynarodowego
Prelegent – Włodzimierz Matuszewski
Pan Włodzimierz Matuszewski, opierając się na swym bogatym doświadczeniu, skupi się na metodach łączenia potrzeby twórczej oryginalności z wymogami rynku i możliwościami technologicznymi w przygotowaniu i realizowaniu projektów filmowych w kraju i za granicą. Współzależność tych trzech elementów stanowi zasadniczy obszar działania producenta i stanie się  punktem wyjścia w opracowaniu tematu.

13.00-13.45 – przerwa z poczęstunkiem

13.45-14.45 Making of Jeż Jerzy – jak powstawał film?
Prelegent – Wojtek Wawszczyk
Wojtek Wawszczyk główny animator serii komiksowej „Jeż Jerzy” omówi tajniki zastosowanych technik animacji. Projekt ten będzie punktem wyjścia do rozważań o jasnych i ciemnych stronach pracy animatora.

14.45-15.00 – III przerwa kawowa

15.00 – 16.00 Animacja jakiej nie znamy
Prelegent – Janek Koza

16.00-16.15 – IV przerwa kawowa

16.15-17.15. Sztuka animacji – Animacja sztuki
Prelegent – Piotr Janowczyk
Animacja 2D to malarstwo i grafika, która żyje na ścieżce czasu. Pewnie dlatego wielu twórców kreskówek tak chętnie wykorzystuje tradycyjne techniki malarskie i rysunkowe. Co zatem animacja zawdzięcza klasycznym tematom Sztuk Pięknych i jak im się za to odpłaca, opowie Piotr Janowczyk, autor cyklu Master of Art.


17.15-17.30 V przerwa kawowa

17.30-18.30  Kondycja i drogi rozwoju animacji 2D – wstęp do dyskusji panelowej
Prelegent – Witold Giersz