Monitory EIZO w Studio Isar Animation

Bohaterowie tacy jak pszczółka Maja, wiking Wickie czy mała Heidi towarzyszyli wielu pokoleniom maluchów. Choć dorośli z nostalgią wspominają ręcznie rysowane bajki, ich dzieci są dziś bardziej zainteresowane zrealizowanymi komputerowo remake’ami, w których występują ulubione postaci belgijskiego studia animacji Studio 100. Pod koniec 2018 roku Studio 100 Media, niemiecki oddział firmy z siedzibą w Monachium, utworzyło więc spółkę zależną Studio Isar Animation, która od tej pory samodzielnie zajmuje się realizacją filmów animowanych w technice CGI.

Trzecia część przygód Mai („Maya the Bee – the Golden Orb”, oficjalnego polskiego tytułu jeszcze nie ogłoszono) jest pierwszą produkcją Studio Isar Animation zrealizowaną w Monachium – wcześniej macierzysta spółka Studio 100 Media zlecała lwią część prac CGI podmiotom zewnętrznym. Obecnie w Studio Isar Animation odbywają się wszystkie zabiegi takie jak modelowanie, teksturowanie, cieniowanie, oświetlanie, dodawanie efektów specjalnych, komponowanie i renderowanie. Ponadto studio świadczy te usługi jako podwykonawca lub współwykonawca.

Animatorzy pracujący nad trzecią odsłoną perypetii słynnej pszczółki korzystają z 40 stacji roboczych wyposażonych w monitory EIZO ColorEdge i FlexScan. Już niedługo Studio 100 i powiązane z nim studia animacji (Flying Bark Productions w Australii, Studio 100 Animation we Francji i Little Airplane Productions w USA) będą w stanie samodzielnie zająć się całym procesem produkcji filmowej od A do Z. „Nasza siedziba znajduje się bardzo niedaleko biura Studio 100 na Neumarkter Strasse w Monachium, dlatego komunikacja jest błyskawiczna” – mówi Sinje Gebauer, kierowniczka Studio Isar Animation.

„Projektując nowe studio, skupiliśmy się przede wszystkim na wysokiej jakości sprzętu i komforcie animatorów” – tłumaczy Fabio Ticca, kierownik ds. rozwoju w firmie Espace Technology GmbH zatrudnionej jako dostawca systemu IT. „Monitory EIZO były więc oczywistym wyborem”. Z tego samego względu stacje robocze umieszczono w piwnicy, aby animatorzy mogli pracować w ciszy i spokoju. „Chcemy współpracować z najlepszymi twórcami, dlatego musimy być w stanie zaoferować im idealne warunki” – mówi Christian Korneck, kierownik działu IT w Studio Isar Animation. A to oznacza biurka z regulacją wysokości oraz monitory EIZO. Na każdym stanowisku znajdują się dwa monitory, jeden ColorEdge CG2730 i jeden FlexScan EV2750. Model ColorEdge służy do pracy z kolorami, natomiast EV2750 podwaja dostępną przestrzeń roboczą.

Studio ma dalekosiężne plany, dlatego zainwestowało w ponad 30 w pełni wyposażonych stacji roboczych przeznaczonych do pracy nad nowym filmem. „Będziemy stopniowo powiększać nasz personel, składający się zarówno z pracowników etatowych, jak i freelancerów. Spodziewamy się, że nasza firma osiągnie swój docelowy rozmiar pod koniec 2019 roku” – wyjaśnia Sascha Kremers, kierownik działu HR. Dzięki temu kolejne pokolenia dzieci będą mogły na nowo odkrywać Maję i innych bohaterów bajek znanych już ich rodzicom.

Studio Isar Animation

Studio Isar Animation jest podmiotem zależnym Studio 100 Media AG z siedzibą w Monachium. Jego spółką macierzystą jest belgijskie Studio 100 NV. Studio 100 Media ma prawa do wielu cenionych klasyków, tworzy i przejmuje nowe seriale animowane, a także prowadzi globalną dystrybucję swojego portfolio. Jest również producentem animowanych filmów dla dzieci takich jak „Pszczółka Maja. Film” oraz „Pszczółka Maja: Miodowe igrzyska”. Do Studio 100 należy ponadto sześć parków rozrywki w Belgii, Holandii i Niemczech.